slide show

Too fast to live too young to die

2011-05-04 @ 20:09:56
Länka det här inlägget Livet   (5)
Inatt ville jag inte sova. Inte alls. Det berodde på att jag för det första är så nattaktiv så
att jag borde ha ett nattjobb, så att jag kan få sova på dagarna, och så var det ångesten över allt jag har att göra.
Så jag gav mig nästan ett löfte att onsdagen skulle vara en produktiv dag. Det gick sådär. Det började bra.
Med två timmars föreläsning om akademiskt skrivande uppe på JMK men därefter var det dags att möta
mamma i stan. Inte nog med att man blir trött av vädret... man blir trött av shopping med!


Jag har funderat i lite mer än en vecka på en svinsnygg skinnjacka. Jag var tveksam eftersom de
1600 kronor jackan kostar skulle svida i plånboken. Så jag drog med mamma för råd, och det slutade med
att jag slog till. Och så köpte jag ett par byxor. Och ett linne.
Total summa för shopping: 2100 kronor


Men egentligen ska man inte må så dåligt. Idag har jag sett en jumpsuit som påminde
mig om en viktig del av mig själv.
Too fast to live too young to die



Jag har hela livet framför mig. Varför kan jag inte få leva det i en snygg jacka?

Kommentarer
Petra

det va ju inte så mkt man fick se ;) men det ser snyggt ut iaf!!

2011-05-04 @ 20:31:15
URL: http://tvtown.blogg.se/
Johanna - foto & musik

Snygg skinnjacka!

sv. nja, fast anberlins version är helt sjukt bra!:)

2011-05-04 @ 21:58:15
URL: http://shonali.blogg.se/
MICHAELA D

Svar: Haha, ja... det är lite trixit! ;)

2011-05-04 @ 22:43:21
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
warnmark -foto & hälsa

Riktigt snygg jacka! Velade själv om jag skulle köpa en skinn eller en jeans men det blev det sistnämnda.. Får slå till på en skinnjacka till hösten istället.



Sv; Tack så jättemycket för hjälpen om "F" i photoshop. Det räddade allt ungefär. Haha. Är själv riktigt sugen på att köpa Indesign för det är där man kan göra tidningar osv va? Har för mig att det var det jag jobbade med när jag gick media förut men minnet är lite dåligt ibland..



Det är väl mest företagsplaner och lite annat. Sitter och klurar på namn nu och ska börja fylla i papper så fort det lugnar sig lite i skolan :))

2011-05-04 @ 23:04:51
URL: http://warnmark.blogg.se/
Jonna Erlandsson

Hej!

Jag tänkte tipsa om att jag just nu har jag en fototävling på min blogg där man kan vinna ett fint pris, jag har samarbete med en webbshop. passa på att delta, du har inget att förlora! :)



http://joonnas.beldo.se/entry/15803#

2011-05-04 @ 23:28:04
URL: http://jonnaerlandsson.se

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0