slide show

autobiografi

2011-01-10 @ 21:39:53
Länka det här inlägget Livet   (0)
Om vi ska börja på noll föddes jag i Halmstad där jag växte upp som många andra. Numera bor jag i Stockholm. Där emellan har jag bott i Stor-Göteborgsområdet och det var där jag gick gymnasiet. Jag föddes med en passion för djur och framför allt hästar, jag har alltid kämpat för människans friheter att få vara sig själv och att få yttra, tänka och tycka som man vill, att få älska den man älskar och leva livet på det vis man vill. Framför allt har jag alltid haft ett stort intresse för att skriva och berätta, där av att läsa media på gymnasiet var väldigt naturligt för mig. Fast när jag sökte ville jag bli regissör, och jag fick höra att kvinnliga regissörer har en framtid i Paris.


Men jag köpte en kamera. En stillbildskamera. En systemkamera. Det var 2008 och alldeles snart fick jag användning av kameran inom bloggen Musicstream. Det började med recensioner, intervjuer och blogglekar och slutade med fotopass till Håkan Hellström och Kulturkalaset. Efter det var jag fast. Jag har en särskild kärlek till musik, musikhistoria och därav gamla fotografier från 50- så väl som 70-talet, när musiken jag idag lyssnar på faktiskt kom till verk. Att med min kärlek fotografera konserter kunde bara ge ett resultat - en stor adrenalinkick. Jag älskar det.


Efter Musicstream fixade jag in mig själv på Göteborgsposten som fotograf i fem veckor. Det är den absolut roligaste jag har gjort i hela mitt liv. Några månader senare tillfogade jag mig själv två veckor till - som skrivande journalist. Och sen den tiden har jag gjort en hel del annat, och idag studerar jag på journalisthögskolan, är bildredaktör och fotograf för Festivalphoto samt frilansar för The Studio här i Stockholm.


Ibland känns det som om jag har gjort tusen saker, ibland känns det som om jag inte har åstadkommit något alls.




Kommentarer

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0