slide show

En lång dag!

2011-05-10 @ 21:15:10
Länka det här inlägget Foto   (1)
Aaaah det känns som om jag har haft världens längsta dag idag. Fastän den har varit rolig.
Väldigt ledsen över det lilla bloggandet, men jag kom hem så sent igår och jag gick upp vid sju i morse
för att vara på introduktionsmöte med Ambassadörerna för Tillväxtverket. Jag skulle egentligen gått upp sex,
men det är ju flera år sedan jag är van vid att gå upp klockan sex! så min kropp fattade inte riktigt att jag
faktiskt skulle upp, så när jag vaknade vid 7-tiden av en liten funderare "undrar hur mycket klockan är..?" så
fick jag springa upp. Det är lite tur att jagi nte tvättade av sminket igårkväll, för då fick jag lite kvar i morse
så att det såg ut som om jag faktiskt hade sminkat mig..
Att träffa de andra ambassadörerna - de kvinnliga företagarna - var roligt och jag hoppas det kommer bli
givande och toppenkul att få göra alla uppdrag. Jag har lite funderingar på vad jag vill göra och så också...


Henrietta Schönestern pratade om hur viktigt projektet är för att främja och öka kvinnors företagande
i Sverige och varför det ser ut som det gör.

Vi fick gå ihop i smågrupper och fundera över vad vi kan åstadkomma ihop, och hur vi skulle viljaa
utföra våra uppdrag. Här återberättar Ditte vad vi kom fram till..


Efter introduktionsdagen begav jag mig bort mot KB - (Kungliga Biblioteket) där jag skulle fortsätta
hämta material till min b-uppsats. På bilden till vänster ser ni ett antal lådor med mikrofilm -
dokumenterade Aftonbladet-tidningar. Jag går på den understa raden -hela 2010 och ska börja på den fjärde
lådan. Jag ska säga att det tar låååång tid. Ändå lägger jag inte mer än ca 2 minuter på varje Sportbladet-bilaga.
Och ändå får jag noll. Jag har snart kollat igenom halva 2010 och jag hittar inte ett piss om ridsport.
Hur fel är inte det!?


Nu ska jag i alla fall ta mig bort mot mamma och gå ut med min hund. Sen ska jag hem och sova!
Ni som väntar mejl från mig: jag svarar/skickar mejl så fort jag har tid.

Kommentarer
Kicki :D

Snygg kamera :) Avensjuk :O

2011-05-12 @ 06:35:29
URL: http://chiniesthai.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0