slide show

sjuktankar

2011-03-28 @ 15:26:51
Länka det här inlägget Livet   (0)

Jag minns inte om jag sa det förra veckan, men mitt i mitt tentaplugg fick jag migrän. Det värsta var väl att jag hade det just samma dagen som tentan var. Men jag knaprade mina piller och tog mig till skolan och gjorde den ändå. Sen åkte jag hem och sov. Det var sååå skönt. Aja. Migränen har kommit fram och tillbaka under veckan och i lördags började jag känna mig sjuk. Igår morse hade jag ingen röst när jag vaknade och kunde knappt säga mitt eget namn när jag ringde jobbet. För övrigt är jag pigg. Men jag kan inte prata. Tonlägena går upp och ner och jag fruktar inför när telefonen ringer. Igår ringde exempelvis Svensk radiotjänst och började ställa massa frågor. Det enda jag fick fram var "jag kan inte prata..". Som tur var var det ändå en snäll man där på andra sidan luren som sa att han ringer en annan dag och hoppas jag mår bättre då.

För det mesta har jag egentligen inte tid att var sjuk. Men jag har lärt mig att lyssna mer på min kropp och om det är någon gång jag ska ta det lugnt så är det just när jag är sjuk. Och det finns en risk att jag återigen får migränanfall, eftersom även dem har gått fram och tillbaka den senaste veckan. Dessvärre känner jag mig alltid så inlåst när jag är sjuk, och väldigt produktiv. Det är superjobbigt! Så nu ska jag ta och skriva lite jobbansökningar, eftersom jag kan behöva ett halvtidsjobb i sommar. Idag har jag även sökt 9 lägenheter.

När jag var liten låg jag förresten alltid i soffan, med ett stort täcke, under hela dagen och såg på Cartoon Network och TV3. Ibland slog jag över till femman men det ända som gick där var Sjunde himlen (vilket vi alla vet fortfarande går) men för det mesta såg jag på Ed, Ed'n och Eddy, Cow and Chicken, Dexters laboratorium, Alla älskar Ray... Och så åt jag nästan ingenting under hela dagen. Vilket jag fortfarande knappt gör för jag blir inte hungrig när jag är sjuk. Och precis som när jag var liten drack jag läsk hela dagen.

Vad gör ni när ni är sjuka?

Kommentarer

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0