slide show

Just nu...

2011-07-09 @ 16:28:24
Länka det här inlägget Livet   (3)
Så här ser det ut för mig just nu. Jag sitter på tåget mot Stockholm och tittar antingen ut genom fönstret
eller på dataskärmen. Jag har kollat på några The big bang theory-avsnitt och även de två sista (senaste)
avsnitten av Vampire Diaries, vilket har lett till att jag har suttit och gråtit tyst i mitt lilla hörn här på tåget.
Och exakt just nu lyssnar jag bara på Foo Fighters och hoppas på att vara framme snart, fastän de ropade ut
att tåget är lite sent så jag är antagligen inte framme förrän strax efter fem.


Igår var jag ganska länge på Falsterbo och stannade även kvar och fotade den sista hoppklassen -
sjuårs championatet. Idag ska jag sortera alla bilder i mappar - om jag orkar, annars får det bli söndagsgöra.
Det var även en lagklass (Nations cup) igår vilket var den första gången jag såg en sådan klass "live"
över huvudet taget. Sverige kom på delad andraplats, vilket var jättekul!


Nåväl. När jag kom hem från Falsterbo begav jag mig ut på pizzeria-jakt. Och jag hade tur att det låg en
bara ett kvarter bort. Jag bestämde mig för att ta med pizzan tillbaka till vandrarhemmet och när jag
kom till köket för att hämta bestick såg jag irländaren jag träffade sitta ute på balkongen med några andra.
Det visade sig att det var tre tyskar som nyss har börjat sin roadtrip genom Sverige och allting slutade med
att vi satt utanför vandrarhemmet, några drack och några rökte, med en grek, någon belgare och så
till klockan två inatt. Det är av just den enkla anledningen som jag älskar vandrarhem för folk kommer och går
och det är inte bara svenskar, utan det är från hela världen och man faller in i en gemenskap på bara några minuter. Och förhoppningvis träffar jag dem igen när dem kommer till Stockholm senare.
När jag kommer hem kommer det upp en bild på mina vänner!

Kommentarer
ottilia

Svar: Jag kommer använda mitt stativ vid självporträtt och när jag jobbar som skolfotograf. När jag jobbar som skolfotograf använder jag det hela tiden och är verkligen i behov av det. :D

2011-07-09 @ 19:27:40
URL: http://lindellottilia.se
Maj - en bra träningsblogg

tråkigt att åka tåg såå längee

2011-07-10 @ 17:42:45
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Maj - en bra träningsblogg

Förstår det:D

2011-07-10 @ 18:29:03
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0