slide show

hundratjugotre sätt att hata vintern

2011-01-16 @ 21:42:56
Länka det här inlägget Livet   (11)
På vägen hem från jobbet idag har jag lyckats konstatera varför jag inte gillar vintern. Som barn måste jag nog egentligen ha älskat den, för jag har tyckt att det är riktigt roligt att åka pulka och bygga snöbollar och sådant. Men numera hatar jag vintern. För det första är det kallt, och jag är oerhört lättfrysen.  Det finns en viktig sak att veta om mig; jag klagar vid två tillfällen som i människans natur kan vara livshotande situationer - när jag fryser och när jag är hungrig. Jag hatar att frysa och jag står inte ut med mig själv när jag är riktigt hungrig, haha. Men det är egentligen inte bara för just kylan som jag inte gillar vintern. Heller inte bara för slasket eller att man blir blöt om fötterna, eller att även om plattar håret spikrakt innan man går hemifrån tar det inte mer än fem minuter så är det lockigt igen. Nej. Det jag hatar mest med vintern är när det börjar smälta men fortfarande är kallt, och isen bildas. Man kan ju för fan inte gå någonstans!

Dessutom, rent psykologiskt, så har jag alltid otur under vintern känns det som. Eller under vinterliknande förhållanden - och då är det kanske inte så konstigt att jag inte tycker om vintern. När jag var riktigt liten, typ 9 år, åkte jag skridskor med skolan. Jag har aldrig gillat att åka skridskor för det har alltid gjort så ont i mina fötter och jag måste hålla i väggen för att ens kunna stå upp. Men just den gången gick det någorlunda bra. Tills mitt skosnöre gick upp vilket ställde till problem för mig. Jag minns hur jag föll mot isen, fick en rejäl black out och vaknade upp på en släde med näsblod över hela mig. Och fläskläpp. Efter det har jag inte åkt skridskor (jag anser att man inte behöver utsätta sig för sådant som gör ont i fötterna).


Jag har dessutom varit med om två pulkaolyckor, eller till och med tre tror jag - men jag minns bara två. Det är ändå ganska mycket, tycker jag. Den första gången satt jag på ett sådant där tefat, ner för en ganska brant backe, och det var halt och mitt tefat fick verkligen snurr. Det var ju kul ända tills jag åkte in med huvudet före i en jättestor lekplats-byggnad. Det gjorde ju verkligen ont! Den andra gången åkte jag pulka med mina kompisar, alla tre samtidigt, och vi lyckade i slutet av backen hamna mitt på varandra. Jag stukade foten och kunde knappt gå hem. Jag hade så ont att jag åkte till akuten. Och idag höll jag på att halka flera gånger. Och jag vill inte ramla på tjock is. Det gör ju bara ont.


Jag har ännu fler anledningar till att hata vintern faktiskt. Jag menar. Om vintern inte fanns, då hade jag och Tobbe inte kört fast på den där landsvägen och tvingats skotta oss loss. Om vintern inte fanns hade ju inte så många djur och människor dött heller.


Jag vet att man ska "hoppa upp i sadeln igen". Jag ska säga att jag vet det bokstavligt. Att jag har valt att inte åka skridskor igen, eller åka mer pulka, beror inte på att jag är en mes. Jag har ramlat av hästar över 30 gånger, blivit trampad cirka 100. Nej, det hela beror på att jag hatar vintern och kylan. Genom att inte ställa upp på vinteraktiviteter försöker jag ignorera att vintern över huvudet taget existerar...



Kommentarer
Joanna

sv: mjo kanske det ;) men man vill ju inte råka raka av sig ögonbrynet!

2011-01-16 @ 21:48:32
URL: http://fotoflickan.blogg.se/
pauli♥

hihi okej okej :) har du haft en bra helg då?

kram

2011-01-16 @ 22:39:24
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Mathilda

Tycker du har bra anledningar till att inte gilla vintern...



Sv: Haha tackar!

Sånt kommer och går. Jodå min da ghar varit bra.

2011-01-16 @ 22:45:49
URL: http://photoandi.blogg.se/
anna

iphone är inte så tokigt :D

2011-01-17 @ 00:11:45
URL: http://madeinjapan.nu
MADDES

Läcker bild. Hoppas du får en fin start på veckan

2011-01-17 @ 11:07:57
URL: http://maddisenj.blogg.se/
S A G A

är i skolan just nu, självdå? :)

2011-01-17 @ 13:50:19
URL: http://sagalinnes.blogg.se/
Alexandra

är intresserad av dessa kurser:

http://alexandrareichert.blogg.se/2011/january/finding-your-voice-as-a-photographer.html#comment :)

2011-01-17 @ 15:04:28
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/
felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Det förstår jag! Jag får väl ta och göra det någon gång då, kan ju alltid passa på att bjuda familjen på mat då också :)



Hm nej, det förstår jag att man inte göra för det blir ju liksom so mycket mer som man måste ta hand om och hinna med att göra. Fy bubblan vad tråkigt, förstår att du hatar att diska.. förut hade inte vi heller diskmaskin och hos pappa, där vi är sju i familjen har vi inte diskmaskin så där blir det myyyycket disk vill jag lova.. haha.

Jaha, men som du säger så är det väl såna smällar men får ta och det blir nog hur bra som helst ska du se! Åh nej, vad tråkigt att höra :(

Med mig är det helt okej, rätt mycket i skolan nu direkt osv. och sen HATAR jag rykten som sprids men annars är det helt okej, fyller år om mindre än två veckor så snart kommer roligheter!

Kram på dig :)

2011-01-17 @ 16:09:42
URL: http://felliciiaa.blogg.se/
Johanna

Det är väl egentligen jättesvårt att säga. Beror oftat på hur situationen i det laget ser ut, om dom har behov av fotografer just då osv. För Djurgården så är vi redan två med folk på kö som också vill fota.

Jag skickade in bilder till kansliet precis när dom behövde någon som hjälpte till så jag hade tur på det sättet.



Är det jobb du söker så får jag väl höja en varningens finger. Lyckas du få betalt så är det förmodligen ganska lite pengar. Det finns otroligt många som är villiga att jobba gratis. Då dom både älskar hockey, klubben och foto och ser det som ett bra sätt att bygga upp en portfolio. Men jag vet att det finns klubbar som betalar en del till sina fotografer, dock lär du nog inte hitta dom i Stockholmsområdet om vi snackar ES.

2011-01-17 @ 16:43:24
URL: http://johannalundberg.net/blogg
anna

Jag har problem med levern tyvärr. Kram!

2011-01-17 @ 21:38:39
URL: http://madeinjapan.nu
anna

Jag har problem med levern tyvärr. Kram!

2011-01-17 @ 21:38:39
URL: http://madeinjapan.nu

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0