slide show

Dyraste framkallningavgiften någonsin

2011-04-05 @ 19:07:28
Länka det här inlägget Livet   (6)
Som ni såg på min to-do lista hade jag en full dag. Jag har inte fått allt gjort ännu dock, men jag har ägnat mig åt min ansökan så huvudsaken är att den blir klar! Så fort jag gick upp och fixade mig i morse gick jag till biblioteket och skrev ut ansökningsblanketten, sedan tog jag tuben in till stan för att skriva ut mina bilder. Jag önskar att jag hade printat ut bilderna tidigare och via Crimson, för det här var det dyraste jag gjort. Jag skrev ut ca 15 bilder på Expert i 20x30-format. För att få bilderna extra fort var jag tvungen att lägga till en kostnad på 450 kronor. Vill ni veta vad slutsumman blev? 1030 kronor!!! Det är helt sinnessjukt hur det kan vara så dyrt!

Efter att ha fixat med bilderna, var tanken att jag skulle ta mig till Friskis&Svettis på Fridhemsplan för att fixa mig ett gymkort. Men då lyckades jag stuka foten inne i stan och orkade inte halta mig fram i en stadsdel som jag fortfarande är lite vilsen i.. men när jag kom hem till Solna tog jag åtminstone mina ID-kort... som jag behöver till en ny ID-handling men även till min ansökan!

Nu är jag trött, och har ont. Men jag ska släpa mig bort mot centrum och köpa något gott och sedan bara ta det lugnt. Jag funderar på att börja bygga på min nya design med.

Kommentarer
Maria

Det tycker jag :)



Oj det var ju helt och hållet hutlöst dyrt!!

2011-04-05 @ 19:14:41
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/
sofie

SV: Okej, jag älskar dom iaf! :D Ja den är väldigt bra den :)

2011-04-05 @ 21:29:54
URL: http://photobysofie.blogg.se/
Tove

Vad är det för ansökan? Riktigt snygga bilder. Jag vill nog köpa en bild på Couleur Rubin :)

2011-04-05 @ 22:51:15
URL: http://www.themptander.se
- M a r i a

sv; okej roligt:) i helgen jag var med kompisar och firade en kompis som fyllde år:)



snygg bild!;o :)

2011-04-06 @ 15:06:43
URL: http://maariabodin.blogg.se/
fotograf ottilia lindell



Woooooooahhhh! DYRT!



Svar. Verkligen ett kap! Synd att jag satt lite halvt shoppingförbud mot mig själv denna månaden...



Du gjorde rätt val med datorväska. Praktiskt brukar oftast löna sig i längden!



Nej, jag vet! Världens enklaste grej, men jag gleeeeeeeeeeeeed av, hahaha! Ja, saken är att jag ridit alla hästarna på den ridskolan ungefär, och alla är ju inte sådär snälla. Och visst, jag minns gånger då hästarna inte gjort som jag ville och protesterat eller sprungit mot ett hinder när de inte skulle ;) Men överlag har jag inte ridit de där som jämt står på tårna.



Näe, det är väl rätt svårt med jobb i Halmstad, vet inte hur många CV jag delat ut... men men. Nu har jag jobb i alla fall, så det går. Man måste vara envis bara och det tror jag man måstevara vart man än bor när det gäller jobb. Kontakter är allt.



Det finns ju Göte Karlssons foto visserligen. Men inte som Scandinavian Photo direkt. Vi får se. Kanske söker extra där i sommar...



Ja, det tror jag med. Dessutom de där sablans spårvagnarna ;) Vafan?! Haha. Ska köra upp till Göteborg nästa vecka, aaaah! Ska dit på lördag med, men då tar jag tåget...



2011-04-06 @ 17:08:13
URL: http://lindellottilia.se
Sandra

Hejsan, välkommen in till min blogg och var med i Dagens blogg, eller länkbyte med mig kanske? :) Kram

2011-04-07 @ 13:07:18
URL: http://saaandriiie.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0