slide show

Hemma

2011-06-08 @ 11:35:17
Länka det här inlägget Foto   (1)
De flesta av er har kanske förstått att jag är hemma från Biskops-Arnö nu. Det har varit
en väldigt intensiv, men rolig och inspirerande helg, och jag har varit helt slut sen jag
kom tillbaka. Det var länge sen jag gick upp kl 7 varje morgon så det har varit skönt
att sova ut nu några dagar.
Under helgen har vi inte bara intervjuats utan även gjort uppgifter, både bild och text,
och till varje uppgift har vi haft en deadline. Det är svårt att tro att det ska ta en hel
helg att göra dem där uppgifterna, eftersom det inte finns särskilt mycket annat att göra
där ute. Men vi har ställt upp för varandra på bilder, vilket drar ut på tiden. Och så måste
man andas emellanåt. Men gud så roligt det har varit!


Förutom att Benjamin också kom dit, som jag berättade tidigare, har man träffat
härliga människor och helgen kändes som ett läger som man inte ville skulle ta slut.
Om man ville börja på skolan förut, vill man det tusen gånger mer nu.
Nu är man desto mer redo för att gå över glödande kol, slåss med ormar och krokodiler
för att få komma in. Nu vet man ännu mer vad det handlar om.
Men fastän drivet, motivationen och inspirationen är starkare har helgen även
lett mig till en del beslut.


Det finns inget jag vill hellre än att komma in på Nordens fotoskola.
Jag har ett skräckscenario framför mig vad som händer om jag inte kommer in.
Men om jag inte kommer in, så vet jag exakt vad jag ska göra för att komma in
nästa år och det känns underbart. För det kommer jag verkligen satsa på i så fall.
Om jag kommer in, har jag bestämt mig för att säga upp min lägenhet och bosätta
mig där ute. Med andra ord - om jag kommer in flyttar jag och Tobbe inte ihop.
Om jag kommer in, kommer jag må oerhört mycket bättre än vad jag har gjort
det senaste året. Jag kommer se till att få mitt körkort och en bil, för att även
kunna andas in storstadsgaser lite då och då.
Om jag inte skulle komma in, ska jag lägga ner mina universitetsstudier - även dem
på Journalisthögskolan. Då tänker jag jobba, ge mer tid åt mitt företag och göra allt
för att utveckla mitt bildspråk. Men det tänker jag nog börja med redan i sommar..!

Kommentarer
warnmark -foto & hälsa

Härliga planer du har. Själv blir jag mycket inspirerad av att läsa allt :D

2011-06-08 @ 20:22:19
URL: http://warnmark.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0