slide show

Livsupdate (1/2)

2011-08-23 @ 16:22:32
Länka det här inlägget Livet   (7)
Det finns några utav er som undrar vad som har hänt med mig - ”varför bloggar du inte för?” eller som bara önskar en livsuppdatering. Jag förstår att ni undrar, men ni som känner mig privat kan ju alltid slå en signal också. För jag har inte orkat blogga aktivt på flera månader nu, och särskilt inte de senaste veckorna. När det känns som om mitt liv står stilla pågår det egentligen lite kaos som jag inte orkar ta tag i. Då ignorerar jag allt det som jag absolut inte kan lägga min energi på. I det här fallet - bloggen (och facebook). Däremot, som jag har sagt förut, har twitter blivit mitt nya kommunikationsmedel med omvärlden.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det är snart slutet på augusti och det känns som om det var igår jag sa ”herregud det är redan augusti” fastän jag vet att jag sa det för två-tre veckor sen. Alla kommer hem ifrån semestern, återvänder till jobbet eller börjar skolan. Det är då jag inser hur fort sommaren har gått och jag har inte gjort något vettigt med den. Bortsett från min vecka nere i Malmö på Falsterbo Horse Show har jag inte haft en enda semester. Vilket innebär att min energi just nu inte ligger på 100%. Men hur det egentligen är just nu kan delas upp i flera delar;

Kaos
För några veckor sen fick jag dessutom reda på lite saker som har med min barndom att göra, men som gjorde att jag tappade ännu mer respekt för vissa människor och som gjorde mig arg och ledsen. Sådant som jag inte vill ska kontrollera mig men som ändå påverkar mig. Jag är en väldigt stark och målmedveten person med höga ambitioner och som därför sällan låter mig påverkas eller visa mig svag. Det funkade ganska bra att göra så i det här fallet, eftersom jag inte var förvånad. Jag låg inte på botten. Tills för två veckor sen.

The break up
För två veckor sen kom jag hem ifrån jobbet och mötte den jag har delat mitt liv med i två år, den jag älskar med hela mitt hjärta och som jag kunde se en framtid med, i mitt hem med färdigpackade väskor. Han hade redan bestämt sig och sen dess är det slut mellan mig och Tobbe. Fastän vi idag fortfarande är världens bästa vänner, och om det finns några bra break ups så har det här varit ett sådant. Det råder inget krig mellan oss, inget skitsnack och inga dispyter. Och ibland känns det som om jag kommer kunna ta mig igenom dagarna, men ibland när jag vaknar slår ensamheten mig i magen och jag vill inte leva i den här verkligheten.


Sen jag bloggade sist har jag hunnit bli singel.


Livet
Men bortsett från hur mitt innerliga privata jag mår, så är allting okej. Jag behöver bara hitta energi. Just nu jobbar jag mycket på studion och arbetar med ett reportage. Jag hoppas att jag snart kommer må bättre och få lite mer struktur på min vardag, för när jag väl är ledig hamnar jag i sängen och dricker cola och äter chips framför en film. Eller så läser jag Harry Potter.

Det är inte meningen att man ska komma över ett två årigt-förhållande på en dag, eller en vecka, knappt en månad. Jag vet att livet går vidare, men jag vet också att jag har rätten att vara ledsen. Och nu tänker jag vara ledsen ett tag.

Kommentarer
petra

Kul att du är tillbaka!!

Skönt att skriva av sig? :) :)

2011-08-23 @ 17:03:47
URL: http://tvtown.se
Karin

Kul med lite uppdatering. Har förstått att det har varit mycket för dig det senaste.. Men hoppas att det börjar gå åt rätt håll :)

2011-08-23 @ 20:04:42
URL: http://warnmark.blogg.se/
ottilia

Jag har saknat att trilla in här och finna ett nytt blogginlägg. Men jag förstår fullt ut varför du inte bloggat på sistone, och har ju även vetat hur det legat till.



Ta hand om dig!

2011-08-23 @ 22:13:48
URL: http://lindellottilia.se
luffi

Ja den är unik och udda! Du måste bara kika vidare för det kommer en ny kategori i bloggen fram mot oktober!! då kommer flytten att dokumenteras med färger och inredning!! du ska få se!! =) kolla gärna in senaste inlägget med två av tavlorna som ska up!!

2011-08-25 @ 19:29:52
URL: http://www.luffi.se
Blopparna - Alexandra

Du är så duktig! Kommer blir bra till slut ju :)

2011-10-25 @ 13:35:08
URL: http://blopparna.blogg.se/
essay writer

Värdig av lycka, bara mannen som är redo att när som helst risk hans kropp, hans välbefinnande, sina liv för ett bra jobb.

Anna

Jag skrev för länge sen ett inlägg om hur man får sitt favorit-typsnitt som rubrik, så att alla ser det. Tyvärr la fuskbugg ner, men jag tänkte tipsa dig om en annan sida som fungerar (om du fortfarande vill ha eget typsnitt i rubriken).



Testa yay.nu



Kram!

Anna

2012-02-17 @ 18:24:33
URL: http://madeinjapan.nu

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0