slide show

Lägenhetsvisning

2011-04-13 @ 23:21:57
Länka det här inlägget Livet   (1)
Förlåt för dåligt bloggande! Men jag har en bra ursäkt; igår var jag på lägenhetsvisning och tanken var att jag
skulle gå själv med mamma som sällskap, då Tobbe inte kunde pga jobb. Men Tobbe tog lite snålskjuts upp
till Stockholm så att vi båda två kunde se på lägenheten! Och med tanke på att han bara stannade en natt
för att sedan åka vidare lade jag undan bloggen! Och idag har jag inte haft en särskilt bra ursäkt, hehe.


Lägenheten var precis som jag väntat mig, i storlek och så där. På väg upp var en jättefin gammal
hiss och hela lägenheten anade 50-tal. Visst var det lite slitet här och där men det ser verkligen ut
att ha mys-potential. Lagom stora rum och en inglasad balkong gör det perfa för oss att bo där.
Så vi tackade ja till lägenheten och väntar nu på svar. Vi håller tummarna stenhårt för att det är
VI som får den.


Eftersom jag och Tobbe flyttade hemifrån åt varsitt håll har vi i princip allt vi behöver. Men vi funderar på
en ny säng; en gemensam säng.. eller åtminstone sängramen och har hitta en ursnygg på IKEA.
Tobbe är så där lite tråkig. Han tycker inte att jag ska kolla runt på IKEA innan vi ens vet om vi har fått
lägenheten, men jag tycker inredning är så himla roligt. Jag har planerat mitt hem sedan jag var väldigt liten.
Och utan drömmar har man ju nästan ingenting. Med drömmar får man lite hopp om framtiden,
drivkraft och vilja. Utan dem hade man bara levt i det kanske tråkiga nuet, där man inte har ett boende.
Så i alla fall; jag har bestämt i förskott att vi ska ha massa tavlor på väggarna. Mina bilder såklart.
Och så vill jag ha en gigantisk spegel i hallen. Det är ursnyggt. Och massa ljus såklart.

Kommentarer
Petra

är inte det typ en sån säng jag har fast svart? jag gillar inte min :( den är så låg!! vill ha en hög säng! fast det är ju olika för alla ;) när vet ni om ni får den?

2011-04-14 @ 12:01:39
URL: http://tvtown.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0