slide show

Dagens

2011-03-22 @ 23:33:18
Länka det här inlägget Livet   (1)

Som jag beskrev i det förra inlägget har jag ganska fullt upp. Imorgon har jag tenta. Om 9,5 timmar har jag
en av vårterminens sista tentor. Ärligt talat räknar jag ner. Nu är det bara två kurser kvar och jag riktar in
mig på att verkligen sätta b-uppsatsen. Om jag har valt ämne? Självklart. Och jag har till och med en plan B.

Idag har jag verkligen försökt plugga och få in allting, men dessvärre har min hjärna bara blockerat allt jag
har läst. Det känns som om jag har jävligt bra koll på semiotikdelen. Pierce och Saussaure. Barthes.
Dessvärre är det lite med de andra delarna. Men jag ska sluta vara sån där sista-minunten-student.
Jag har alltid varit det och det är ett beteendemönster jag måste ändra... efter typ 13 år i grundskola + gymnasiet.

Aja. Just nu känns det som om jag inte får in mer och jag tappar bara koncentrationen,
och hittar på ursäkter för att jag ska slippa. Så nu lägger jag undan allting ett tag.
Jag stänger av datorn som stått på i princip hela dagen så att den får vila, jag hoppar i ducshen
och trycker på reboot. Sen ser jag ett avsnitt av Vampire Diaries. Sen sover jag, försover mig absolut inte och
lyckas ändå på tentan. För att jag intalar mig att jag är grym.

Kommentarer
Fani

ja det kändes nästan som någon kanske skulle uppfatta det fel och ta illa upp.

jag menade inte, genom att lägga upp faktan, att alla som inte käkar frukost inte kan koncentrera sej osv. verkligen inte.

men jag tror ändå frukost är väldigt viktigt och att man säkert mår bättre och blir piggare av det. fast ja, om man mår illa av att äta frukost förstår jag ju å andra sidan varför man inte vill göra det, man ska ju inte behöva tvinga i sej nej. det är nog ba för jag själv har svårt att förstå att man kan må illa utav det för frukost är personligen något jag verkligen älskar liksom. men ja, det är ju som sagt olika från person till person.

för mej känns det iaf som faktan stämmer in eftersom jag minns vissa dagar då jag stressat till skolan o inte hunnit käka frulle o kände mej typ helt seg o knappt orka prata eller ta in nån info alls, utan bara satt o lyssnade på min mage som kurra o tänkte på att jag skulle köpa en macka på rasten typ, haha.

men ja, det är väl vad man är van vid. är man inte van vid att äta frukost eftersom man mår illa utav det, så har väl liksom kroppen vant sej vid det, så att den funkar ändå. för mår din kropp inte bra av att äta frukost mår den väl bättre om du låter bli typ :)

kram

2011-03-23 @ 00:13:57
URL: http://glikia.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0