slide show

framme i kungsbacka.

2011-02-13 @ 17:49:54
Länka det här inlägget Livet   (1)
Om jag sa att jag var pigg skulle jag ljuga. Jag har varit uppe sen sju i morse och när jag gick upp fick jag skynda mig med att fixa håret (jag behöver nödvändigtvis inte sminka mig varje dag men håret ska jag ha plattat innan jag åker iväg..), sätta i linser, packa ihop det sista, samla ihop alla sopor, se till att ALLT som behövs är med.. sedan satt jag i en taxi kl 0820 och en timme därefter på tåget. Tåget var fullt. Det var helt kaos när vi kom på och folk hade gått på fel vagnar och sånt. Jag funderar på om det bara är jag som faktiskt kollar vilken vagn jag ska sitta i? för det verkade folk ha problem med idag. Det är inte särskilt lätt att släppa förbi folk och deras bagage när man har sitt eget bagage, en kameraväska på ryggen och en hund att ha koll på, som man inte vill ska klämmas när folk inte ser sig för. Men vi hade i alla fall tur och fick sitta i en kupé med ett äldre par och deras boxer. Dessutom var det första gången min hund åkte tåg, men det gick superbra!
Och väl framme i Göteborg hade vårt tåg varit försenad så vi fick bara hoppa på ett öresundståg hastigt. Och i Kungsbacka tog vi taxi hem för att lämna alla saker, därefter begav jag mig mot Lill-Amandas för att köpa mig och mamma varsin hamburgertallrik. Vitlökssåsen är saknad! Gott var det!

Aja. Det är svinkallt i vår lägenhet eftersom den har stått tom ett tag nu. Jag är trött och har bara legat i sängen och kollat på Vampire Diaries (ja, mina Chuck-avsnit är slut..) men jag har inget täcke att mysa under. Så jag fryser. Man kan ju tycka att jag borde passat på att göra min skattedeklaration eller plugga. Men vad fan, det är söndag och jag hade ändå jobbat bort hela dagen. Så jag låter mig själv chilla idag.



Kommentarer
Fotograf Benjamin

Men så är det när man åker tåg Malin, jag har satt mig på tåg till Åre där min plats varit tagen av någon som skulle suttit 10 vagnar bort men det var för långt att gå. ;)



Och ibland får man faktiskt bara ta det lugnt och vila lite, deklarationen kan du ta imorgon eller någon annan dag. :)

2011-02-13 @ 18:29:40
URL: http://bybenjamin.se/blogg/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0