slide show

A love story worthy to be told

2011-02-22 @ 20:37:28
Länka det här inlägget Livet   (5)
'

Tänk er att inte få vara med den ni älskar.
Vi alla vet ju hur det är att somna med hjärtat i halsgropen med kinderna blöta av tårar,
hur kroppen känns tung men ändå tyngdlös, meningslös och tom.
Hur dagarna dag in och dag ut fylls av sorg.
Om nätterna är man vaken för att man inte kan somna,
men mest av allt vill man slippa vara vaken.
Man tror att man aldrig kommer få se dagsljus igen.
Tänk er att få leva med den känslan hela era liv.
Tänk att du aldrig får vara med någon du älskar.
För att man kan bara älska en viss person, eller attraheras av ett visst kön.

Det är en frihet att få älska den man älskar.
Att få vara med och leva med den man älskar.
Att öppet få visa sina känslor för den man älskar.

Jag har alltid tyckt att man ska få vara sig själv.
Man ska få klä sig hur man vill, tycka och tänka vad man vill, se ut som man vill,
lyssna på vilken musik man vill... alla sådana småsaker runt en som ändå bildar ett Jag
ska man ha rätt att få ha precis hur man vill. Men att få vara sig själv är mycket mer än så.
I jämförelse med att bli hindrad av andra att få vara med den man vill,
att på så vis lida av ett krossat hjärta, är dilemmat att man inte får ha på sig vissa kläder absolut ingenting.
Därför gillar jag öppet homosexualla par. De tar sig an friheten, och tar modet till sig.
Dem är så trygga i sig själva. Och då lyser deras kärlek igenom. Det är något av det finaste jag vet.


Frihet är att få vara med den man älskar.
Att få lov att älska den man älskar.



Kommentarer
sara [fotoblogg] - trettontretton

sv; Tack så jättemycket för dina fina ord :D glad jag blir! :)

2011-02-23 @ 13:31:25
URL: http://trettontretton.blogg.se/
SIEL

gud vad fin

2011-02-23 @ 16:48:16
URL: http://eemeliefransson.blogg.se/
amandadesiree

fint!



svar: ja där är hur fint som helst! åh vad kul, quinta da terca ja :) när var du där?

2011-02-23 @ 20:31:44
URL: http://amandadesiree.blogg.se/
Gaymasen

Aw, vad fint. :)

2011-02-27 @ 19:19:55
URL: http://gaymasen.se
julia

jättefint och bra skrivet och fina bilder! :)

2011-03-18 @ 21:50:35
URL: http://juliaanystrom.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0