slide show

En underbar familj

2011-04-17 @ 16:24:25
Länka det här inlägget Foto   (8)

Något av det bästa med mitt jobb är att träffa olika sorters människor. på The Studio vet man aldrig riktigt
vem det är som plingar på dörren... Det är allt från mödrar med sina döttrar, väninnorna, kollegorna,
gamla som unga par till gravidmagar, ett gäng kompisar, hundar och barnfamiljer. Och så finns det självklart
de familjer med lite större barn, och ibland finns det familjer med många barn. Alla är olika.


Igår fotade jag en familj bestående av Cecilia, Sibel och Kirin. Det var både enskilda och gruppbilder
som stod på schemat. Det var en väldigt avslappnad familj som verkligen trivdes ihop och hade roligt,
vilket alltid smittar av sig tillbaka på mig och de var otroligt vackra på bild!


Jag tycker att gruppbilder över lag är ganska svårt; man ska inte bara få alla att vara avslappnade
fastän de måste tryckas ihop och vara centimeter ibland millimeter nära varandras ansikten
(vilket kanske inte alltid är så skönt) men de ska också se bra ut ihop samtidigt när bilden tas.
Det är självklart svårt att få ihop bra familjebilder när det är småbarn med i bilden, men det kan
också vara svårt med vuxna. Men den här familjen var så oerhört duktiga, och så vackra ihop.
Jag är verkligen nöjd med resultatet!





Kommentarer
fotograf ottilia lindell

Whoaaa! Snyggt! Du måste bjussa på mer bilder här ju! :DD



Svar. Jag minns inte heller vem det var som skrev sist, hahaha! :P



Åhhh! Jag tänkte mmsa en bild till dig, för jag tänkte att du är en av de få som faktiskt förstår min lycka. Men sen kände jag att det var lite elakt också, eftersom jag vet hur bad du vill ha en också. Men å andra sidan så kommer du snart också ha en! :D Eller kanske till och med mk3an om du till skillnad från mig har tålamod att vänta.

Om du inte har en mk2 tills jag kommer till Stockholm så får du klämma på min! :D (Jag kommer vara i Stockholm 17-18 juni som jag vet än så länge, är du hemma då, eller hur ser ditt schema ut?)



Vampire Diaries är ju världens absolut bästa serie någonsin. Beroendeframkallande. Jag tror vi har rätt lika seriesmak (Chuck är ju också en ruskigt bra serie!!!!). Tanken är ju att Viktor ska vara vampyr, men jag har aldrig tänkt i de banorna, nu måste jag kika på bilderna igen!

2011-04-17 @ 17:04:12
URL: http://lindellottilia.se
Petra

åh det va fina bilder :D

2011-04-17 @ 18:35:03
URL: http://tvtown.blogg.se/
sevendaysaweek

sv: ja, ellerhur?! tack så mycket!

2011-04-17 @ 19:45:00
URL: http://www.sevendaysaweek.se
Bea

Så himla fina foton.

2011-04-17 @ 19:52:25
URL: http://beatricej.webblogg.se/
warnmark -foto & hälsa

Åh vilka härliga bilder :)



Sv; Ja Köpenhamn är verkligen jättemysigt. Tyvärr har jag haft sån otur med vädret de två senaste gångerna jag har varit där men får hoppas att det är bättre i sommar. Haha.



Håller med dig om 40+ gubbarna, de har allt kollat aningen skeptiskt på en men de är väl bara rädda för konkurens antar jag ;). Brukar hålla mig till vaktisarna, dem är alltid goa och glada!

2011-04-18 @ 11:43:13
URL: http://warnmark.blogg.se/
Jenny

sv: tack! :D

2011-04-18 @ 11:59:16
URL: http://jennysfoto.webblogg.se/
Alexandra

Är du i sthlm den 9 - 10 Maj? :)

2011-04-20 @ 22:10:30
URL: http://followuf.blogg.se/
Evelina

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-07 @ 16:45:46
URL: http://smsalåna.nu

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0