slide show

Fullt hus

2011-01-25 @ 22:18:46
Länka det här inlägget Livet   (2)
Jag har haft en sådan där lite upp och nedvänd dag idag. Och jag vet inte riktigt var jag ska börja faktiskt.
För det första ställde jag klockan på nio men kom upp elva. Aja baja Malin! Så min tid i morse var inte alls
den samma som jag hade tänkt att jag skulle ha.. Inte för att jag tar långt tid på morgon. Tvärtom. Men jag
hade tänkt hinna sticka till Canons Servicecenter innan jag for till skolan (där jag skulle vara klockan 14 och
måste åka en timma innan..) men det hann jag icke. Så i morse satte jag på ett avsnitt av Chuck (jag är chuckicted), värmde plattången och fixade håret. Drack ett glas o'boy. Satte i linser, sminkade mig, packade
ner maten och drog mig till skolan för seminarium.


Då till Seminariumet. Min grupp började, vi presenterade vår analys av Bill Bufords text. Som vi ansåg inte var
ett reportage (kursen vi läser just nu heter Journalistiska genrer). Den en och en halv timman som följde efter det
var en och en halv timma av tristess - vi lyssnade bara på vad de andra hade att säga om sina texter. Jag är inget
vidare skolunderlag. Jag är ingen teoretisk person. Jag behöver något som aktiverar mig för att jag inte ska somna. Det var ingen som lyckades med det idag. Aja. Life goes on.


På väg hem ringde mamma mig. Hon var i Solna Centrum så vi tog en fika när jag väl kom fram med tunnelbanan.
Och så hjälpte jag henne med att fixa lite flyttkartonger och så där. Samt att jag visade ett par skor jag vill ha, men är för dyra för min ekonomi.. Eller egentligen inte, men jag får leva som en fattig råtta i så fall.
Men nu verkar det som om dem är på mina fötter imorgon!


Vet ni vad jag ska göra? Jag ska för första gången försöka gå och lägga mig i tid. Nu ska jag ta och duscha, sedan ska jag se ett avsnitt av CSI eller Chuck, därefter sömn. Jag ska verkligen försöka gå upp imorgon för att hinna med allt jag behöver hinna.. Imorgon är det nämligen ganska fullt upp och på kvällen ska jag på gratisbio (om det får ni reda på imorgon). Så jag måste verkligen hinna inom Canon imorgon, och börja på min hemtenta och så..

Kommentarer
Petra

Jag gillar att jag fått dig hooked på tv-serier:) Jag ska försöka komma på en annan som jag tror du kommer gilla när du sett klart CSI och Chuck. Kanske ska bli mitt yrke? Komma på tv-serier till folk som har tråkigt.. är rätt bra på att lista ut vad folk gillar och nu babblar jag...

2011-01-25 @ 22:43:59
URL: http://tvtown.blogg.se/
sofie

gilla!

2011-01-28 @ 00:37:51
URL: http://konstgjord.devote.se

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0