slide show

Dåliga dagar

2011-01-17 @ 17:03:09
Länka det här inlägget Livet   (6)
Usch vilka otursdagar det känns som om jag har. Eller, det känns som om jag inte har varit särskilt nöjd alls med min senaste vecka. Jag försöker planera dagarna men det blir aldrig som jag vill. Kanske har jag för höga förväntingar, men det borde man väl ha på livet lite?

Igår kväll, eller snarare i natt runt 01-tiden, skulle jag ta ut mina linser men jag fick bara ut den ena. Jag försökte i cirka tio minuter med den andra och lyckades nypa tag i den men fick aldrig ut den. Jag försökte med linsvätska i ögonen och allt möjligt men jag lyckades ändå inte. Så vet ni vad jag gjorde då? Jag ringde min syster på andra sidan jordklotet, för hon arbetar för Specsavers i Australien. Inte som optiker dock, men hon kunde ändå veta vad jag skulle göra. Vi pratade om massa annat i 40 minuter och under tiden försökte jag flera gånger få ut linsen. Det funkade inte. Efter samtalet funkade det inte heller. Och i morse var det ännu mer omöjligt. Så jag sprang iväg till Specsavers innan jag for till skolan. Då säger optikern att hon inte ens ser en lins. Det är jätteskumt! Om den inte sitter där, vart är den då? Jag vet att den var där i natt.


Eftersom jag var tvungen att springa inom optikern kom jag nästan för sent till min föreläsning -men jag sa bara nästan. Det är så jobbigt för jag skaffade nyss mina nya linser, och såg fram emot att kunna tyda exakt vad det står på powerpointen på föreläsningarna och inte gissa mig till - så som jag gjorde hela gymnasiet och har gjort i ett halvår på universitet. Men eftersom optikern säger att linsen fortfarande kan vara kvar, och mitt öga är lite irriterat, ska jag vänta 3-4 dagar innan jag får använda linserna igen. Hur ska jag nu kunna se?


Det värsta när man har varit iväg någonstans, på jobbet eller i skolan, är när man kommer hem och påminns om hur mycket man har att göra hemma. Det står disk överallt hos mig, golvet är smutsigt, papper är utspridda över hela golven, kläderna ligger lite som dem vill, jag har jättemycket sopor att slänga och jag måste samla ihop mina pantflaskor och panta dem. På det måste jag även städa badrummet, fixa min lampa i vardagsrummet, städa köket och så ska man leva och äta mat. Det är inte alltid som man känner för att leva så här, haha. Aja. Den här veckan har jag tre föreläsningar, ett litet grupparbete och ett besök hos Sara att göra. Inte så mycekt mer än så. Jag jobbar inte på studion den här veckan så jag satsar på att göra massa saker till mitt företag. Sådana veckor behövs. Men veckan börjar med en städdag, så att jag kan göra allt det roliga senare. Det är som att vissa alltid börjar med det mindre goda på tallriken och äter det goda sist. Jag äter alltid det goda först och låter det äckliga vara kvar..


Jag har inte lagt upp en bild på mig i något inlägg en.
Här är en bild på mig från i somras. Jag är dock inte
så brunett längre..

Kommentarer
Joanna

Sv: haha okej alla gör ju vad som känns bäst för en själv :)

2011-01-17 @ 17:23:31
URL: http://fotoflickan.blogg.se/
amanda ~ annasdotter

heeey sötnoos :D nu är min bloggpaus över, blev inte så lång, men nu har jag massa kul att breätta ;D kraam

2011-01-17 @ 18:47:11
URL: http://annasdotter.se
Elene:)

Jo jag går barn och fritid programmet:) har bara en sista termin kvar:) hihi skönt.<3



Kramar

2011-01-17 @ 19:04:26
URL: http://theelene.blogg.se/
felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Nej men precis :)



Jotack, fy bubblan vad det kan vara tråkigt också. Helt sjukt! Oj vad ovanligt men vad roligt att höra att du hade en speciell dag och en speciellt tid och att du gjorde det på ett mysigt och roligare sätt eller vad man ska säga hihi.



Jodu.. väldigt många, jag som är 15 (16 inom två veckor) är äldst och tre stycken inom 8 och 3 år så finns några små där. Oh, vilka rutiner det var där, smart om det skulle gå eller vad man säger och att alla accepterade det. Jag lever på många rutiner och jag trivs rätt bra med dom faktiskt men dom som inte gör förstår jag helt och hållet!



Hm.. jag kan faktiskt tänka om det känns mer konstigt sådär, liksom när du inte träffat honom. Kan tänka mig att det känns rätt lustigt i tanken mer att tänka att det är så, sjukt och hemskt också.. eller vad man ska säga. Sjukt tråkigt iallafall!



Mycket prov, inlämningsuppgifter, datum för saker och ting, om mindre än en månad drar Nationella proven igång också och sen om prick en månad ska gymnasievalet vara gjort också. Massa skit och falska rykten, fy vad jag hatar sånt. Speciellt när man inte kan göra något åt det just nu heller..



Tack ska du du, hoppas att du får ordning på allt också! Kram :)

2011-01-17 @ 20:33:47
URL: http://felliciiaa.blogg.se/
EMELIE - FOTO

sv; åjuj tack tack!!!:D

2011-01-17 @ 21:14:16
URL: http://thisemelie.blogg.se/
Elene:)

Jo typ, eller jag ska gå en skola där man typ praktiserar tre gånger i veckan + att man samtidigt läser upp sina betyg som jag måste:)<3

Du har redan gått ut eller?:)



Kram

2011-01-18 @ 19:50:04
URL: http://theelene.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0