slide show

Jag hatar söndriga hissar.

2011-02-09 @ 00:04:12
Länka det här inlägget Livet   (1)
Idag har jag konstaterat att jag hatar att bo högst upp, på sjunde våningen, när hissen inte funkar. När jag åkte hemifrån vid 11-tiden fungerade allting bra. Jag skulle iväg och hämta min kamera, och när jag väl hade gjort det insåg jag att jag inte hade något minneskort med mig och det är alltid bra att ha om kameran ändå ska med in till stan. Så slutligen valde jag att åka hem igen för att hämta det. När jag väl var hemma kom inte hissen när jag tryckte på knappen - och hissen kommer allt som oftast alltid. Det sista jag ville var att tjura ihop, för jag kunde ju inte veta om någon skulle flytta eller så. Så jag satte mig ner på bänken i några minuter men hissen kom ändå inte, och hela byggnaden var helt tyst. Så jag insåg att jag skulle behöva gå. I alla fall för att ta reda på vart stoppet var. Men det tog ända vägen upp till min lägenhet för att inse att hissen var sönder...
Jag har problem med mina knän och det kan göra fruktansvärt ont att gå i trappor, och dessutom har jag ingen kondis. Jag hatar när hissen är sönder.


Aja. Annars har jag fikat hela dagen känns det som. En av mina gamla klasskamrater - Hanna -  från mellanstadiet har nyligen flyttat till Stockholm så vi bestämde oss för att ta en fika. Det var übertrevligt! Vi har aldrig direkt umgåtts, varken i skolan eller på fritiden, men det var kul att höra att man ändå har upplevt mellanstadiet och högstadiet ungefär likadant. Och livet i helhet.


Nä. Usch. Jag ska vara i skolan kl 10 så jag måste upp kl 8... jag vill inte... sov gott!


Kommentarer
Petra

min vän fastnade i sin hiss förra veckan, inte så kul det heller ;)

Snart kommer du ner bruden. vilken tid förresten?

2011-02-09 @ 19:01:44
URL: http://tvtown.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0