slide show

Vilken dag!

2011-04-01 @ 21:02:26
Länka det här inlägget Livet   (6)
Oh lord! Vilken dag! Har jag varit lite off? Jotack.
Igår var jag tillbaka i skolbänken igen efter att ha varit sjuk i en vecka, så idag tänkte jag självklart ta mig dit också. Och precis som jag skulle vaknade jag vid 8, men var uppenbarligen väldigt trött och lyckades somna om. Sedan vaknade jag inte förrän 10:30. "Fuuuuuck" tänkte jag och insåg att det inte var lönt att gå till den föreläsningen utan istället komma på genomgången för tillämpningsövningen. Så jag låg kvar en stund, men gick därefter upp och fixade mig, åt lite och åkte iväg. Dessvärre, när jag kom till Karlaplan förstod jag ganska fort att något var fel. För helt plötsligt såg jag folk från min klass komma gående mot mig. Till en början ville jag bara gömma mig för pinsamheten men till slut fick jag fråga. Då visade det sig att jag hade haft helt fel schema. Så jag kom typ en timma efter att tillämpningsövningen hade tagit slut. Så surt! Jag har mitt schema i ical, som jag laddar ner direkt från skolan. Det har jag både i datorn och i min iphone, och den ska uppdatera automatiskt. Men det gör den tydligen inte... Jag är lite bitter.
br
..och berättelsen fortsätter.
När jag insåg att jag var väldigt sen tog jag mig in på Staples för att köpa en skrivare. Jag behöver verkligen en, och när jag ändå var där kunde jag köpa den. Men jag tänkte inte på hur tung den här skrivaren skulle vara. Jag gick ca 500 meter med en tung laserskrivare i famnen och tvingade mig själv därefter ta taxi hem. Under hela taxiresan skakade mina armar för att de var så överansträngda! Väl hemma mötte jag ett otroligt stökigt hem. Men jag dunsade ner på soffan och tog det lugnt ett tag. Men så var det ju det där att jag skulle hämta hunden hos mamma... och jag behövde få upp blodsockret. Så jag gick och fikade med mamma i centrum, för att därefter hämta hunden. Sen kom jag återigen till mitt stökiga hem och jag har bara lyckats att städa halva mitt sovrum. Och jag tvättar. Jag är helt slut.


Förresten, när jag var i centrum köpte jag en tröja. Ni får nog se den imorgon. Puss

Kommentarer
Amanda

sv; Ja, verkligen! ;)

2011-04-02 @ 10:56:33
URL: http://amandafoton.blogg.se/
ellinor sjöberg [mitt liv / min fotoblogg ]

sv; förstår om du har krav! :) Men kan mejla över lite av dom bilderna jag tog förra torsdagen då jag gjorde mitt "första jobb".

Men det är dock inga bilder ifrån tävling, m.m. :)



Det gick bra. Men önska bara att man kunde bli rik och köpa en bättre kamera, så man kunde utvecklas ännu mer. + lite bättre bild kvalité. :) Några bilder ha redan kommit upp på bloggen. Men kommer komma en bild bomb snart. Kram :)

2011-04-02 @ 14:31:08
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/
Eleonore

Vilken otur med schemat så du missade lektionen!

Ok va spännande, vad är det för företag du har? Hoppas du kommer in på något :)

2011-04-03 @ 10:29:52
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
fotograf ottilia lindell

Svar: Ridskolehästar är alltid snälla typ, eller jag råkade inte ut för något när jag gick på ridskola i alla fall, och de gånger något hände lyckades jag av någon anledning klamra mig fast. :D Och min medryttarhäst var också jättesnäll, eller ja, till slutet. Då blev hon lite high life typ. Började stegra och bocka, men å andra sidan var hon en b-ponny och det var inte överdrivet långt till marken så jag var inte särskilt rädd. :D



nej, det är klart. charmen med att bo hemma såklart. :) har du sökt mycket sommarjobb, eller kommer du ha lite på studion?

ja, det objektivet är perfekt. innan var jag inne på tamrons 28-70, men jag sparar hellre ihop till canons 24-70 och jag tror jag kommer kunna köpa det innan sommaren.



ja, vi är båda lite upptagna (mua:n jag ska dit med) så som det ser ut nu blir det inte förrän i juni...



2011-04-03 @ 11:04:47
URL: http://lindellottilia.se
Petra

visa tröjan då ffs!

2011-04-03 @ 11:21:51
URL: http://tvtown.blogg.se/
tasha

åååhh MYSIG bild :D

2011-04-03 @ 12:21:30
URL: http://ellohell.blogg.se/

Tänk på innan du kommenterar:


- Alla kommentarer syns i kommentarsfältet, men jag åtar mig inte ansvaret för vad som skrivs av andra.
- Kränkande kommentarer tolereras inte och kan sluta med polisanmälan.
- Det är inte tillåtet att använda mina bilder, fråga först!



Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl:

URL/Blogg:

Dina ord:

Trackback

Malin Nilsson heter jag. -En tjugoåring med rötter från södra Sverige som flyttade till Stockholm sommaren 2010. Ibland känns det som om jag gör tusen saker - ibland som ingenting alls. Utöver mina studier på journalisthögskolan driver jag ett eget företag och arbetar som frilansare, till en stor del för The Studio. Jag är även bildredaktör och fotograf för Festivalphoto och jag blev nyligen ambassadör för kvinnors företagande. Min blogg fylls av min vardag i både text och bild.





bloglovin     Follow thephtgrpher on Twitter
bloglovin



RSS 2.0